Beszámoló a Kalamatában és Agios Andreas-ban (Görögország) zajlott ifjúsági csere előkésztő találkozójáról

Felkészítő-levél a magyar résztvevőkhöz, 2006. július

Sziasztok!

Hétfő este 9-re hazaérkeztem Kalamatából, és sikerült ennyi idő alatt átvennem a laza mediterrán magatartást. :)

Igyekszem minden fontos infót most egybesűríteni, ha bármi kérdésetek van, kérdezzetek bátran!

Előrebocsátom: jó helyre megyünk!

Az utazás:

Hosszú volt, még repülővel is, mivel a gépre kellett sokat várni, meg a csatlakozások miatt. maga a repút 1 óra 40 perc, kaptam kaját, üdítőt, Malév gép volt. Az athéni reptérre megérkezve megismerkedtem a bolgár csoportvezetővel, Milvával, aki egy 21 éves lány. Elvileg meg kellett volna várnunk Juriy-t is, aki az olasz csoportvezető, de ő szólt, hogy késik a repülője, így, hogy ne várjunk 2 órát, megindultunk. A reptértől a buszállomásig 1 órás az út! Az állomáson további 1 óra várakozás, mivel a 19:00-kor induló Kalamata busz már betelt. Így 20:00-kor megindulás - 0:30-kor megérkezés Kalamatába. Egyszer álltunk meg az út háromnegyedénél cigizni, WC-ügyre. Kint várt a fogadóbizottság: Sibel (török származású román nő, aki 4 éve él Kalamatában, ott ment férjhez), Nicola (ő olasz, és 1 éve él kint, róla van fotó, amiket csatolok) és Lepahin Peti haverom. Aznap éjjel fenséges vacsora egy tengerparti vendéglőben, majd szállodában alvás.

Másnap reggeli közben kezdtünk "dolgozni": bemutatkozás, a szervezetekről, mi a célja a cserének, mi lesz a program stb.

A hely:

Agios Andreas falucska egy kis barátságos hely kb. 1 órára Kalamatától, a kemping a központban van, küldök róla fotókat. A kempingből kilépve egyből a strandon vagyunk, pár méterre a tengertől. A víz tiszta, nagyon jó hőmérsékletű. Kavicsos strand, bent a vízben homokos. Árnyék a strandon nem sok, de minek is… :)

A WC-t, zuhanyzókat óránként tisztítják.

Rovarokról nem tudok, mármint, hogy milyen fajták élnek ott, pókokkal nem találkoztam. Nem kell szétmorzsázni a sátorban, és akkor nem mennek be direkt. A sátrak 3 személyesek. A csoportok országonként lesznek szétbontva, 3 lány 1 sátor, 3 fiú 1 sátor. Az a rész, ahol mi leszünk, külön el lesz választva valamivel, hogy ne legyen szabad a ki-be mászkálás bárkinek. A kemping terültén mindig fog valaki tartózkodni a vezetők/szervezők közül.

Lesz egy hely is, ami zárható, itt tudjuk majd tárolni az értékeinket, pl. laptop.

Lesz egy közös frigónk is, ahol kaját tarthatunk, vagy amit be szeretnénk hűteni.

Kérték, hogy vigyünk (bármilyen) zenét - a bulikhoz, azt még nem mondták, hogy mp3 vagy audio formátumban-e, ezt még megírják nekem utólag.

Hálózsákot és matracot/polifoam-ot vinni kell (vagy lehet kint venni 5 Euróért, ha valaki nem akarja cipelni)!!!! A sátrakat ők adják, vadonatújak, mi szenteltük fel őket a hétvégén.

Szúnyogok és rovarok ellen is ajánlott vinni valami sprayt vagy ilyesmit, bár én nem találkoztam ilyenekkel - de mi 2 hétig leszünk.

Jelezzétek minél előbb, ha valaki allergiás valamire, kajára, vagy vegetáriánus vagy egészségügyi gondja van - ezt meg kell írnom nekik minél előbb!

Mindenki a maga egészségéért felelős.

Vigyünk elemlámpát. A sátorban nincs világítás... Sem számítógép. :)

Internet nem lesz a kempingben.

Szabadidőnk is lesz: főként délutánonként, mivel a program úgy van kialakítva, hogy a délelőttök "munkával" telnek (táncolunk, környezetet védünk, zsonglőrködünk, fotózunk) és a délután egy része is, de mindig lesz lazulás (tengerben fürdés, napozás stb).

Lesz egy mosógép is, 3 Euró mosásonként.

A konyhában sajnos nem főzhetünk, ez csak az interkulturális este szempontjából lett volna érdekes, mert eredetileg arra gondoltunk, hogy mindenki főzhetne valami nemzeti kaját. Ez ugrott, majd mindjárt részletezem ezt a dolgot.

Étkezés napi 3x. A kaják nagyon finomak, legalábbis amit mi ettünk, az remek volt.

Az interkulturális este: bemutatkozó est, ahol minden nemzet készül valamivel - érdekes történetekkel, dalokkal, bemutatni a városunk, országunk nemzeti örökségét. Vinnünk kell tipikus magyar kajákat és italokat, amit körbekínálhatunk, viszont ugye ne olyat, ami romlandó, hiszen 2 napot utazunk (pl. Túró Rudi kizárva). Továbbá: szórólapokat, prospektusokat az országról, városról, turista infókat. Zászlót. Térképet.

A programok:

1. Fotózás: mindent biztosítanak, kivéve a fényképezőgépet. Azt mindenkinek vinnie kell, és ha digitálisról van szó, akkor kellenek hozzá a számítógéppel összekötő kábelek és a softwer cd, mivel a laptopokra lesznek lementve.
  2. Zsonglőrködés: sima talpú sportcipő szükséges, és ha vannak kis labdáitok, vagy bábuitok, hozhatjátok.
  3. Tánc: ugyanaz a sima talpú cipő kell hozzá, mint a zsonglőrködéshez, még egyet ne hozzatok :)
  4. Környezetvédelem: nos, ez némileg növénytan is lesz egyben, mert a spanyol lány, María, aki vezeti, erre szakosodott. Ide kellene hozni fotókat/fénymásolatot olyan nemzeti növényekről, amik jellemzőek Magyarországra – főzéshez vagy gyógyászati célokra használt növények stb. 5-6 db kellene. Egy tabló fog készülni ezekből. Továbbá kellene vinni kis fiolákat vagy zárható fedelű üvegcséket, amikbe majd különböző növény morzsalékot fogunk rakni és „parfümöt” vagy hasonló, illatos terméket készíteni. Továbbá: a szelektív hulladékgyűjtésről is szeretnének kérni fotókat, hogy a különböző országokban szemléltessük, h milyen szinten működik a téma. Én a napokban mentem kukákat fotózni, ilyen szelektív, modern szemeteseket, úgyhogy azzal jól állunk, van egy egész sorozatunk :)
  5. Augusztus 12-én, az utolsó napon szerveznek egy fesztivált, vagy Kalamatában, vagy kint Agios Andreasban, ami nyitott lesz minden látogató előtt, és itt mi is részt vállalunk, mégpedig úgy, hogy minden ország kap egy standot, ahol bemutatkozhatunk, így kellene vinni szórólapokat, prospektusokat. Azt javaslom, gyűjtsünk ilyen anyagot első sorban az országunkról és városainkról (Szeged, Eger, Debrecen – ha még jársz arra Niki…) és ezeket rakjuk majd ki. Ennek az utolsó napnak a programja így fog kinézni: reggeli a kempingben, kipakolás, átmegyünk Kalamatába, lepakolás (valószínűleg az irodájukban), városnézés, délután kirakodás, fesztivál, tánc, zene, zsonglőrködés, éjszaka beach party – és strandon alvás!!! Tehát, figyelem, út előtt már nincs szállás biztosítva. Azaz a szabad ég, ami szerintem cool! Hálózsák úgyis lesz!