Some 1 - A1, Litvánia, Dóka Gábor

2006. 02. 20 -27 Jovakirhes Lithuania
Utazás & Megérkezés:

A tréning előtt soha nem jártam még a balti országokban és nem repültem még télen sem, a Tréningre érkező magyar csoport Frankfurton keresztül érkezett Vilniusba a csoport többsége még nem volt a frankfurti repülőtéren így mivel 4 óránk volt az átszállásra volt időnk szétnézni, megnézni, menni egy kört a Skyline-nal. A gép az időjárás miatt 1 órát késett de minden gond nélkül megérkeztünk Litvániába. A képzők nem fogadtak a reptéren minket, viszont minden információt rendelkezésünkre bocsátottak hogy ne tévedjünk el. Az országon belüli utazás első eszköze a reptéri busz volt mely történetesen egy Ikarus típusú járgány volt. Itt miután magyarul beszéltünk egymás közt egy hely megkérdezte honnan jöttünk majd segített megtalálni a távolsági buszállomást a képzés helyszínére is. Trakaiba 23 óra körül érkeztünk meg ahol a Képzés szervezői már vártak minket. Autókkal mentünk tovább a képzés végső helyszínére, és elfoglaltuk a szállást. A megérkezés estéje egy beszélgetős ismerkedős est volt, sokan a résztvevők közül már ismerték egymást de voltak ujjak is mint például én.

Program:

A képzés programja nagyon hasznos volt sok mindent hasznosítani tudtam belőle az azóta megvalósult Csereprogramunkban. A program során a résztvevők kérésére sokszor módosult a program, a szervezők megtettek mindent hogy a tréning programja a lehető legkreatívabb és flexibilisebb legyen. A rövid „száraz” de szükséges alapismeret után kezdődő szimulációs játékban mindenki elengedhette a fantáziáját és játszva végigtanulhatta a az

A1-es ifjúsági projektek szerintem legnehezebb részét az ötlettől a programkezdésig. Így a partnerkeresés a kapcsolattartás és a AVP is szimulálásra került melyek a legfontosabb építőkövei a vezetői csapat kialakításához. A szimuláció megmutatta azokat a problémákat is melyek a valós életben is előfordulnak, mit kell tenni ha elveszik egy partnercsoport nem ér ide a part III, nincs megfelelő kapcsolattartás. A szimulációs játék végére több nagyon jó csereötlet is napvilágra került melyek közül néhány már hamarosan a valóságban is vizsgázhat.

A programban nagy hangsúly volt még az interkulturális elemeken, melyeket számomra addig nem ismert módszerrel integráltak a képzők a programba, nemzetközi népmesével, csoportos program bemutatóval.

Számomra még fontos szerepet töltött be a képzés során a szabad programok csoportja is, mely során a szünetekben lehetőségünk volt saunázni, szánkózni, csúszkálni és persze esténként bulizni megismerni igazán egymást.

Litvánia

A tréning során eltöltöttünk egy napot Vilniusban ahol találkozhattam az egyik Litvániában élő olasz barátommal akivel egy Portugáliában 2003-ban megrendezett Ifjúsági csérén találkoztam. Érdekes volt újra találkozni vele egy „idegen” országban két „idegen” J mégis mintha azóta minden nap találkoztunk volna. Egy másik nap Trakaiban voltunk ahol megnéztük a várat ahova természetesen a jégen keresztül érkeztünk, ami megint csak érdekes volt mert előtte még ilyen élményben sem volt részem. A városban egy magyar étteremben vacsoráztunk ami egy jól esett mintha itthon lettem volna a vacsora nagyon jó volt és az étterem pedig mint egy régi magyar falusi fogadó, gyönyörű volt.

Összegzés:

A program számomra hasznos volt sok új technikát tanultam pl értékelésre, melyet azóta sikeresen alkalmazni tudtam az egyesületünk által szervezett csere értékelésében, a képzők felkészültek és nagyon segítőkészek voltak minden kérdésünkre válaszoltak lehetőséget biztosítottak a „hivatalos munkaidő” utáni kérdezésre is, mikor több információt tudhattunk meg még a nem világos részekről.