Egyéb...

Youthpass Tools and Methods szeminárium

A német nemzeti iroda JUGEND für Europa, a SALTO Training & Cooperation RC,a SALTO Inclusion RC és a UNIQUE hálózat közös szervezésében 2010. november 22-28. között nemzetközi szemináriumot szervezett Youthpass Tools and Methods címmel melyen, Kiss Endre és Kovács Vanda 2 magyar képző is részt vett. A berlini szemináriumon az idén lassan 4 éves Youthpass-szal kapcsolatos lehetőségek, kihívások és a használata során alkalmazott kreatív módszerek és tapasztalatok összegyűjtése és megosztása volt az egyik fő cél. A SALTO irodák következő, tavaszra tervezett kiadványában jelennek meg várhatóan a szeminárium eredményei, s a helyszínen megtervezett új módszerek közül is olvashatunk párat.

Szeminárium Diyarbakirben- ahogy én láttam

We are beginning to change the word from our own locals

2010. augusztus 3-8 között került megrendezésre a szeminárium Diyarbekirben. Nagyon vártam már az utat mivel ez volt életem első repülése. Délelőtt Kiskunfélegyházáról indultunk vonattal. Isztambulban át kellett szállnunk, így ott egy ideig várakoznunk kellett. Még egy repülés után megérkeztünk Diyarbakir katonai repülőterére, ahol már kis buszokkal vártak minket a szervezők. Ezekkel a buszokkal elmentünk vacsorázni a belvárosba, ahol megízleltük a török ételek fűszeres ízét. Majd elfoglaltuk szállásunkat, amit  helyi egyetem kollégiuma biztosított.

Bővebben: Szeminárium Diyarbakirben- ahogy én láttam

Szeminárium Diyarbakirben

A szeminárium Diyarbakirben volt megtartva. Egész kalandos volt az utunk amig odajutottunk, ugyanis az isztambuli reptéren ahol át kellet szállnunk felvittük az összes bőröndünk, minden folyadékkal, és szúró eszközzel együtt, arra a területre ahová ez elvileg tilos lett volna, de a török nyugalomnak hála, nem lett belőle semmi. Mind fáradtan értünk Diyarbakirba, de a jó vacsora mindenkint kárpótolt, nagyon érdekes az ottani konyha, mindent nagyon csípősen esznek, és ez nem mindenki gyomrának van megszokva... .

Bővebben: Szeminárium Diyarbakirben

EAST AND WEST, TAKE ACTION NEXT

Partnership Building Activity
Sintra, Portugália 2009. Június 14-19.

A portugáliai hegyi kisváros közelében megvalósuló “EAST AND WEST, TAKE ACTION NEXT” elnevezesü projekten a YOPA két képviselöje; Szabó Máté és Kertész Gábor vett részt. A találkozóra 28 résztvevö, ifjúságsegítök, NGO-knal tevékenykedö fiatalok jöttek el.  A projekt célja az volt, hogy kapcsolatot építsen ki megbízható europai uniós és az Unión kívüli, partner országokkal. Így a következö országok vettek részt: Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia, Moldávia, Románia, Oroszország, Törökország, Magyarország, Litvánia, Lengyelország és Portugália.

Bővebben: EAST AND WEST, TAKE ACTION NEXT

Logi-STICK

A Logi- STICK előkészítő látogatás programja 2008. január 10-13. között került megrendezésre Szegeden öt európai civil szervezet részvételével. A Litvániából, Portugáliából, Romániából és Magyarországról érkező tizenkettő fiatal és ifjúsági szakember a projekt során egy közösen megvalósítandó 4.3. logisztikai képzés megtervezését, pályázatának megírását és benyújtását tűzte ki célul. Az előkészítő látogatás programja során az informális tanulás különböző módszereivel, nemzetközi csapatban együttműködve, egymás tapsztalatait felhasználva alkották meg a képzés terveit és a benyújtandó pályázatot. A pályázat április 1-jei határidővel lett beadva a Mobilitáshoz.